San Andrés - Reisverslag uit San Andrés, Colombia van Claudia Zuidema - WaarBenJij.nu San Andrés - Reisverslag uit San Andrés, Colombia van Claudia Zuidema - WaarBenJij.nu

San Andrés

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

15 Augustus 2022 | Colombia, San Andrés

Om 8.00u staan we met de auto volgeladen met 2 koffers en een klein koffertje handbagage bij Jaime en Nelcy. De lieverds brengen ons naar de luchthaven, terwijl het vandaag de dag is van de Feria de los Flores. Maar dat wordt dan voor hun wat later want een discussie over een taxi is niet mogelijk. We konden online niet inchecken omdat mijn geboortedatum niet goed was, maar chatten, whatsappen en bellen gaven geen resultaat, dus vandaag maar hier inchecken. Bij de balie aangekomen krijgen we te horen dat inchecken hier niet mogelijk meer is maar als we 180.000 cop betalen we wel nog mee kunnen. Nelcy springt bij en is als een tijger, er wordt niet bijbetaald want hun waren niet te bereiken. Na enkele minuten met de nodige dames te hebben gesproken mogen we verder, zonder te betalen. We nemen afscheid van onze lieve familie, ik ga ze missen maar gelukkig zien we hun over een weekje nog 2 daagjes.

We nemen nog even een ontbijtje en dan gaan we in de rij, nee nee u moet eerst een toeristenvisum halen, wat een chaos. Nee meneer u mag de kleine koffer niet meenemen. Ook Farley zet zijn tanden erin en na een discussie geven ze het op en mogen we eindelijk instappen. Vandaag zitten we verdeeld want we hadden natuurlijk geen keuze meer in de plaatsen. Maar dit is niet zo erg, want het is zo’n 1,5-2 uurtjes vliegen. Als we aankomen op San Andrés, lijkt het wel of we geföhnd worden buiten zo’n warme lucht. We nemen een taxi naar ons appartement, de taxichauffeur spreekt Engels. Een opluchting voor Rosa want die is het Spaans wel een beetje beu geloof ik. Bij het appartement wordt de boel gecheckt, alles in orde gelukkig en krijgen een bandje zodat we ook gebruik kunnen maken van de openbare ruimtes in het er naast liggend hotel en de sleutel. Het appartement is zo mooi als op de foto’s, super ruim en luxe en het uitzicht is adembenemend. We pakken uit. Gaan wat drinken bij het zwembad en een klein hapje erbij. Rosa blijft bij het zwembad en wij gaan opzoek naar een supermarkt. Helaas het is zondag en siësta dus we moeten het doen met een klein winkeltje die wat flessen drinken en wat chips verkopen. Dus vanavond voor straf uit eten. We gaan terug en gaan ook naar het zwembad om wat af te koelen. Het water is net soep maar als de zon achter het gebouw verdwijnt koelt het iets af dus dat is prima. Het zwembad van het hotel ligt op de zee.

In de avond gaan we een hapje eten. Het duurt ruim 1,5 uur voordat we wat hebben. Maar de smaak is goed. En daarna gaan we moe maar voldaan naar bed.

• 16 Augustus 2022 - 19:03

Cees:

Wat geweldig hoe Nelcy voor jullie gezorgd heeft heel lief.Hoop dat jullie nou lekker gaan relaxen zodat je een beetje uitgerust thuiskomt .