Feria de los Flores - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Claudia Zuidema - WaarBenJij.nu Feria de los Flores - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Claudia Zuidema - WaarBenJij.nu

Feria de los Flores

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

14 Augustus 2022 | Colombia, Medellín

Vandaag zijn we om 9.30 bij Nelcy en Jaime, we gaan de “Feria de los Flores” vandaag is er een parade van oude auto’s, morgen van lopers met de borden waar we steeds fit’s van maken, die we moeten missen omdat we dan naar San Andres vliegen. Maar als we een tussenstop hebben gemaakt waar Nelcy 3 volle tassen ophaalt met eten en drinken rijden we naar de grote weg die dus afgezet wordt. We zetten de auto langs de weg nemen de tassen mee en nemen plaats langs de weg. Het regent dus we kopen een sombrero en later nog een regenponcho, er wordt overal op

in gespeeld door de straatverkopers. Een ander verhuurd weer wat stoelen dus we kunnen ook nog zitten. Er komen ook nog vrienden van Jaime en Nelcy waar we kennis mee maken. En ook al is het pas 10u de whiskey en de Rum komt tevoorschijn en gedeeld. Het is dus echt feest. Als we even staan start de stoet met enkele politiemotors met loeiende sirene en het feest is begonnen. Eerst een stoet reclame wagens, dan prachtige oude vrachtwagens, begraveniswagens, motoren en vele oude modellen auto’s. De trotse eigenaars hebben zich uitgedost in de stijl die bij de auto past en verschillende auto’s zijn natuurlijk versiert met bloemen. Ruim 300 auto’s komen voorbij en dat is blijkbaar weinig ten op zichte van anders maar voor is het een hele belevenis. Na een uurtje of 2-2,5 is de stoet voorbij, zijn we door Nelcy voorzien met allemaal lekkere snacks en drinken en sluit het gewone verkeer weer aan.

We nemen onze spullen weer mee, hebben de poncho’s inmiddels niet meer nodig want de regen is gestopt en de temperatuur gestegen. We vertrekken naar Centro Mayorca om een nieuwe koffer te score want de andere is kapot gegaan tijdens de vorige vlucht en we hebben bericht gekregen dat we een nieuwe uit mogen zoeken. We halen nog een kadootje voor Jaime, de zoon van Mauricio en voor de zoon van zijn vriendin. Mooie voetbal shirts van Colombia team en hij is super blij. De zoons zien we na de San Adres vakantie naar dan hebben we E maar vast. We eten wat, wat dat mag niet vergeten worden haha. Dan gaan we naar la 65 een wijk waar we gisteren gegeten hebben maar waar nu feest is met volop muziek ivm de “Feria de los Flores” Hier staan allerlei kraampjes met eten, drinken en leuke spulletjes. En overal klinkt muziek en wordt er gedanst , super gezellig. Alleen het wordt weer wat donker en als hier de mensen gaan lopen en schuilen dan weet je dat het serieus is, dat heb ik namelijk geleerd van de vorige keer. Dan gaat het er namelijk

met bakken uitkomen en ben je tot je onderbroek toe nat. Dus ook wij lopen mee om onder een tent te gaan schuilen. We wachten tot de bui voorbij is en gaan weer wandelen, maar het blijft wat dreigend dus besluiten we naar het winkelcentrum aan de overkant even wat te drinken met wat lekker erbij natuurlijk en zelfs in de supermarkt klinkt muziek en staat er een zangers te zingen.

als we wat kleine dingetjes gehaald hebben en Farley zich heeft voorzien van een fles Ron de Medellin gaan we weer richting Sabaneta om daar nog even een lekker pizza te eten en dan terug naar het appartement om de spullen in te pakken voor morgen want dan reizen we voor een weekje naar San Andres voor zo’n, zee en strand( al heeft het daar de afgelopen week alleen maar geregend, maar de temperatuur blijkbaar zo’n 30 graden dus we gaan het zien)

• 15 Augustus 2022 - 08:27

Cees:

Weer een dagje van genieten en eten en drinken . Jullie hebben het wel getroffen met die familie daar . Groetjes