Jardin Botánico Medellin, El Heuco, Familieavond - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Claudia Zuidema - WaarBenJij.nu Jardin Botánico Medellin, El Heuco, Familieavond - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Claudia Zuidema - WaarBenJij.nu

Jardin Botánico Medellin, El Heuco, Familieavond

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

13 Augustus 2022 | Colombia, Medellín

Vandaag zijn we om 9.00u bij Nelcy, nadat we ontbeten hebben bij de panneria bij ons op de hoek.

We nemen de metro naar de universiteit, waar we uitstappen en de drukte ingaan van mensen en straat kraampjes. We wachten bij een poort waar Nelcy een ticket laat zien en we naar binnen kunnen, het is niet te geloven, midden in de stad ligt een natuurpark zo groot en mooi. En natuurlijk is ook hier de Feria de los Flores terug te vinden. Prachtige bloemstukken zijn gemaakt bij auto’s, maar ook in tuintjes, Bloemen die speciale prijzen hebben gewonnen en tussen door vinden we natuurlijk winkeltjes en de eettentjes. Want of je nu in de ochtend, middag of avond rondloopt er wordt de hele dag gegeten en gedronken. We zijn op tijd gegaan en in de loop van de middag begrijpen we waarom, want het wordt echt enorm druk. We bekijken al het moois en score 2 prachtige unieke tassen die van echt leer zijn, ook laten we Nelcy een mooie tas uitzoeken die ze van ons krijgt voor al het moois dat ze ons iedere dag weer laat zien. Onderweg laat Nelcy ons natuurlijk ook weer allerlei dingen proeven. We drinken verse Guanabanasap, Guarapo(pure rietsuikersap met limoen), we eten vruchten waar ik de naam even kwijt van ben, thuis nog nooit gezien. Dan zien we een standje met Belgan Papas (of terwijl Belgische friet), Rosa heeft hier wel zin in maar ze zijn nog aan het opstarten dus ze moet even geduld hebben. Maar terwijl we naar de bloemenpracht kijken, loopt Nelcy wel 3x met Rosa terug voor de frietjes, want als je tegen Nelcy zegt dat je iets wil dan gebeurt het. Zo lief. We worden ook gevraagd voor een interview over de politie in Colombia, en gaan met hun op de foto en film(we worden hier nog beroemd), we gaan nog naar de prachtige vlindertuin waar we 20 min mogen verblijven en prachtige grote vlinder zien en ze letterlijk op ons landen. We eten nog een hapje en verlaten dan het park waar een groep kinderen en volwassenen buiten in traditionele kledij (dit blijkt familie van de politie)muziek staan te maken en staan te dansen. Als we de poort verlaten staan we echt weer letterlijk midden in de stad, met veel mensen, auto’s, bussen taxi’s en noem het maar op.we lopen even tussen de kraampjes door en nemen dan een taxi naar El Hueco, want we moeten nog wat goedkope dingen score. Nelcy brengt me naar een tienda por Gorditas(grote maten en en Gorditas is hier een koosnaampje ) Ze laat me in deze hitte bijna de hele winkel passen maar goed er blijft natuurlijk weer iets aan de strijkstok hangen en scoor weer wat mooie kleding. We gaan opzoek naar nieuwe schoenen voor Rosa want de andere zijn door het vele lopen letterlijk gescheurd en dus alles behalve waterproef. Dan moeten we nog wat kadootjes kopen voor de familie, want vanavond eten we met de 2 broers, hun kinderen met aanhang en de kleinkinderen en deze moeten natuurlijk verwend worden. Als we geen taxi in de drukte kunnen vinden pakken we de metro en gaan naar de wijk waar Mauricio woont(de zoon van Jaime woont) la 65,daar is een restaurant waar Jaime gereserveerd heeft en waar we met de familie gaan eten. Rosa komt erachter dat niet Daniël haar grootse neef is maar dat Mauricio dit is, ze hebben gelijk een leuke band, want hij spreekt redelijk Engels is en dat vind ze geweldig want het Spaans is best moeilijk. De kindjes zijn blij met hun kadootjes en Nathalie de dochter van Jaime is blij met haar horloge.

We hebben een super gezellige avond, gaan nog even met z’n alle op de foto en nemen dan afscheid. Want zondag gaan we alweer naar San Andres, de tijd gaat zo enorm snel. Jaime en Nelcy zien we morgen nog natuurlijk want we gaan naar de parade van de Feria de los Flores.

• 14 Augustus 2022 - 08:48

Cees:

Jullie sjouwen wat af geen wonder dat de kleren scheuren (hahaha) . Je moet toch een rede hebben om met een vrachtvliegtuig thuis te komen. Groetjes uit Zwitserland