San German(bezoek Nicolas) - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Claudia Zuidema - WaarBenJij.nu San German(bezoek Nicolas) - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Claudia Zuidema - WaarBenJij.nu

San German(bezoek Nicolas)

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

11 Augustus 2022 | Colombia, Medellín

Vandaag zijn we om 13.00 u bij Jaime en Nelcy, want Nicolas de andere broer van Farley komt ons halen.Hij staat ons beneden op te wachten en we rijden naar San German. Hier woont hij samen met zijn vrouw Martha en zijn jongste dochter Paulina en 2 grappige hondjes, Romeo en Violetta.

Als we bij een poort aankomen rijden we een een soort van "Centre Parcs" binnen, gekoppelde huisjes met een eerste verdieping erop. We zetten de auto voor de deur en gaan naar binnen 2 hondje komen blaffend op ons af en vanaf boven horen we Martha roepen.

We gaan lekker buiten zitten en krijgen wat te drinken en natuurlijk hebben ze van alles voor ons in huis gehaald, want hier in Colombia mogen we niets te kort komen we kunnen kiezen uit zoet of hartig. Na even te hebben gekletst, gaan we een stukje wandelen. Eerst over het park waar ze wonen, waar allerlei fruitbomen staan en de parkieten rond vliegen die bij ons in een kooitje zitten. Ook heeft bijna ieder huis wel een hond of een kat en de meeste deuren staan open. Er is een speeltuin en een zwembad wat momenteel niet in gebruik hebben want 20-25 graden vinden ze hier te koud.

‘Daarna lopen we door de wijk waar we een lekkere fruit versnapering pakken. Daarna gaan we terug, Pauline komt thuis met haar vriend en Martha maakt een lekkere maaltijd met allerlei verschillende soorten ei gerechten, gewoon scrambled, met ham en met tomaat, lekker kaas brood, arepas en toast voor erbij. We kletsen nog wat, als de man van Luisa met hun slapende zoontje Mathias binnen wandelt. Morgenavond gaan we een hapje eten met het hele gezin. Als we hem even later nog even wakker zien, worden we daarna weer thuis gebracht. Onderweg moeten we weer in de wijk 70 door de menigte want hier is weer feest natuurlijk want de Feria de los Flores gaat nog door tot en met de 15de. Dit is trouwens sowieso een drukke buurt want hier komen veel toeristen er zijn veel hotels en veel uitgaansgelegenheden.