Mayorca, Itagüí, Envigado - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Claudia Zuidema - WaarBenJij.nu Mayorca, Itagüí, Envigado - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Claudia Zuidema - WaarBenJij.nu

Mayorca, Itagüí, Envigado

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

10 Augustus 2022 | Colombia, Medellín

Vandaag hebben we uitgeslapen, Far heeft een lekker ontbijtje gemaakt met zalm-,tonijn- en dier salade. Daarna gaan we naar Nelcy want zij heeft een afspraak gemaakt voor Rosa en mij bij de mani-en pedicure en voor Farley bij de kapper waar Jaime ook altijd heen gaat.

‘Daarna gaan we met de auto naar Centro Commercial Mayorca, waar we een hapje eten en Rosa heerlijk sushi naar binnen werkt. Ook moeten Farley en Rosa natuurlijk gebruik maken van het game centrum en gaan in attractie waar ze in auto een 3D rit krijgen.Tussen door moeten we vlug met een taxi naar een medische praktijk waar Nelcy moet zijn dit is in de wijk Itagüí. Hier heeft Nelcy vroeger gewoond voor ze Jaime leerde kennen. In het park zit het vol met duiven (Paloma’s) en het poppetje op de stoplicht laat zien hoe snel we moeten oversteken hoe harder hij loopt hoe minder tijd je hebt om over te steken. De kerken zijn hier prachtig en er zitten altijd mensen te bidden, omdat er altijd iemand is die uit de bijbel leest.Nadat we hier hebben rondgewandeld gaan we terug naar Centro Commercial Mayorca, want hier staat de auto nog en ja als we hier dan toch zijn moet er natuurlijk ook geshopt worden, Rosa mooie kleren, hier kan ze namelijk meer krijgen voor haar kleedgeld dan thuis. Ik scoor zelf ook een spijkerbroek want hier hebben de dames allemaal dikke billen dus hier kan ik er een vinden die heerlijk zit.(oh ja en als ze ze niet hebben dan laten ze er wel implantaten in zetten). De paspoppen hebben hier dan ook allemaal en naar achter stekende billen. Farley is dol gelukkig want hij scoort het originele tenue van Colombia.

Als de winkels dicht zijn om 20 u gaan we met de auto naar een wijk Envigado, we zetten de auto in een parkeergarage met toezicht en lopen naar Plaza Envigado, voor de COVID waren hier enorm veel straatmuzikanten. Je nam je vriendinnetje mee naar het Park gaaf een oude straatmuzikant wat geld en hij zong je dan heel romantisch toe waarna je samen een hapje kon gaan eten in een van de vele restaurantjes. Helaas heeft COVID ervoor gezorgd dat vele van deze muzikanten zijn overleden en is het lang niet meer zo druk op deze plek. Wij zien nog enkele muzikanten die voor ons een nummer zingen waar Farley veel herinneringen aan heeft. Zo mooi om te zien hoe hij hier van geniet. Daarna gaan we een hapje eten. Ik denk ik pak een groentesoepje, een keer wat kleins want de borden zijn hier zo enorm, ze vragen of ik er kip of vlees bij wil en ik kies voor kip, ik vraag Nelcy of het pequeña is en zowel zij als de ober zeggen "si esta pequeña". Nou ik weet niet wat hier groot dan is als dit klein is(zie foto). We eten heerlijk, lopen nog wat rond en gaan dan naar huis. Weer een mooie dag.

• 10 Augustus 2022 - 15:31

Cees :

Inderdaad een behoorlijk portie op de foto te zien. Als jullie zo doorgaan met shoppen is een extra koffer niet voldoende en moeten jullie een vrachtvliegtuig afhuren . Lekker blijven genieten veel liefs cees