Feria de las Flores - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Claudia Zuidema - WaarBenJij.nu Feria de las Flores - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Claudia Zuidema - WaarBenJij.nu

Feria de las Flores

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

09 Augustus 2022 | Colombia, Medellín

Vandaag hebben we eerst wat gegeten in Sabanetta en toen we even bij Nelcy en Jaime kwamen om te vragen hoe we het beste naar centro Mayorca konden gaan kwam Nelcy met een ander leuk idee we gaan wat zien van het feest dat hier van 8-15 augustus door de hele stad Medellin terug te vinden is "Feria de las Flores"

We nemen de metro maar dit keer stappen we iets eerder uit als in het centrum, de drukte komt je alweer tegemoet, we gaan eerst naar "El Hueco" een zeer gevaarlijke markt volgens Farley want hier kun je heeeeel goedkoop shoppen. Rosa ziet een jurkje hangen en is verliefd maar niet schrikken deze kost wel 20.000 peso’s ( /-€5,00), we zien daar natuurlijk nog meer en voor we het weten hebben we de rugzak toch weer vol, voor weinig natuurlijk.

Daarna gaan we naar Las Vásquez, een gebouw waar we verwelkomt worden met bloemen en waar allemaal prachtige bloemstukken gemaakt zijn, er vind een optreden plaats van een breakdance groep uit Venezuela en ook van de tv zijn ze aanwezig en maak ik mijn tv debuut in Colombia.Op de foto’s krijg je een prachtig beeld van de bloemenzee waar we in belanden. Overal door Medellin vind je de mooie werken die gemaakt zijn speciaal voor deze feestweek. Als we wat rondgelopen hebben nemen we een taxi en gaan we naar "Sector La 70" hier staat een groot podium en klinkt harde muziek. Hier vinden iedere avond optredens plaats wordt gefeest, gedronken en vooral veel gedanst. Iedereen gaat uit zijn dak op de muziek. Nelcy zingt ieder nummer mee en Rosa vind het heerlijk wat stilstaan is hier geen optie.Hier kunnen echt alle mannen en vrouwen dansen prachtig om te zien. Op het podium treedt een traditionele dansgroep op die met hun dansen allerlei tradities ten toon stellen. Heerlijke muziek, mooie dans en prachtige kleding komen voorbij.

moe en voldaan nemen we een taxi naar Sabanetta , eten nog een hapje en gaan weer naar huis waar ik eindelijk een keer doorslaap tot 8.30u

• 09 Augustus 2022 - 17:29

Cees:

Weer een mooie dag en prachtig al die bloemen . Wel een beetje opletten met al dat shoppen voor je het weet heb je een extra koffer nodig. Veel liefs uit het warme Tilburg.

• 09 Augustus 2022 - 20:42

Tommy: