Medellin centrum en de graffititour - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Claudia Zuidema - WaarBenJij.nu Medellin centrum en de graffititour - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Claudia Zuidema - WaarBenJij.nu

Medellin centrum en de graffititour

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

05 Augustus 2022 | Colombia, Medellín

Vandaag zijn we naar het centrum van Medellin geweest met de metro. De tante en een nicht vanNelcy zijn mee, wat een lieve mensen ook)Eerst maar even een setje kleren scoren voor Rosa want de koffer wordt hopelijk vandaag geleverd. Ze loopt nu in een jurkje van mij met een ceintuur en bh van Nelcy(je moet wat)Dan door naar het Boteroplein en het Nutibarahotel(hier hebben we de laatste keer gezeten en toen de hele familie ontmoet) Wat een drukte op straat en wat een groot verschil aan mensen, arm, rijk, jong, oud, straatartiesten, verkopers van snoep, fruit, oude en nieuwe spullen. Maar helaas ook verdriet wat hier te zien is, mensen zonder huis en haard, zij slapen op straat soms letterlijk tussen de vuilniszakken. En wat mooi om te zien Nelcy heeft zo’n groot hart, bij de artiesten staat ze stil en krijgen een centje, de snoep verkopers mogen hun snoepjes houden maar krijgen wel wat van haar en de vrouw die op straat zit met haar 4 kinderen krijgt haar flesje water dat ze nog in haar hand heeft en omdat we nog moeten wachten op Far die naar de toilet moet, koopt zij een fles Colombiana met 4 bekers en een zak vol met kip, de kinderen en moeder likken hun vingers af wat een groot hart!

We lopen verder door de winkel straten, kleine inpandige markt straatjes met kleine winkeltjes.

Dan pakken we opnieuw de tram(de enige plek waar mondkapjes nog verplicht zijn) en gaan we door naar een plek in een drukke woonwijk waar je 15 jaar geleden niet kon komen als tourist, maar waar ze nu een toeristenplaats van gemaakt met op alle muren graffiti, er zijn kraampjes gemaakt waar je kan eten, drinken of gewoon leuke artikelen kunt kopen. C13 is overal met trots te zien dit is de wijk waar we nu rondlopen (iedere wijk heeft een nummer) Artiesten vermaken je met muziek en dans, we worden toegezongen waar in de teksten Hollanda klinkt. Het is er prachtig en druk. Het is er hoog en onze benen maken overuren. Naast trappen hebben ze gelukkig hier en daar voor roltrappen gezorgd. Ik wilde eigenlijk deze week nog naar de rots die je door een trap van 600 treden kunt bezichtigen van boven, maar zie hier van af de lucht is zo ijl, dat ik dat echt niet ga trekken ook niet met de meeste doorzettingsvermogen die ik voor ogen had.

ik zal jullie de nodige foto’s sturen om een indruk te krijgen.

Als we thuiskomen ga ik even mijn bed in met hevige hoofdpijn (te weinig gedronken denk ik) maar daarna ben ik weer fit en gaan we heerlijk in Sabaneta een hapje eten met zijn drietjes

• 05 Augustus 2022 - 22:21

Cees:

Goed bezig veel doen maar wel op tijd je rust nemen . Veel liefs cees

• 05 Augustus 2022 - 22:49

Rosa:

lieve Claudia, wat mooi dat we dit zo kunnen volgen. Geniet, pas goed op elkaar. Kusje