Sabeneta - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Claudia Zuidema - WaarBenJij.nu Sabeneta - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Claudia Zuidema - WaarBenJij.nu

Sabeneta

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

04 Augustus 2022 | Colombia, Medellín

Vandaag een dagje door de wijk. We beginnen in Sabanetta, de wijk waar Jaime en Nelcy wonen en werken. Even een internet kaartje kopen zodat we Google translate ook onderweg hebben en Rosa natuurlijk contact kan houden via snap met de buitenwereld. Natuurlijk een hapje eten van de locale gerechten en kijken de grote winkelcentrums. Daarna met de bus (€0,50 p.p)naar El Pablo momenteel de wijk waar de meeste toerisme is en dus de prijzen ook hier aangepast worden. Hier gaan we naar een heel groot winkelcentrum waar de Feria del Flores al gestalte heeft gekregen. In 10 dagen is het plein omgetoverd in een grote bloemenzee. Even vanuit de 4de etage wat foto’s genomen en natuurlijk op het plekje dat er speciaal voor gemaakt is. Daarna zijn we door de straten gelopen. In het park klinkt muziek, jonge lui zijn aan het dansen dus even een kijkje nemen. We zitten nog maar net of Rosa en ik worden opgehaald om de salsa te dansen. We nemen moe maar voldaan de bus terug want de taxi’s zijn bezet. Door de enorme drukte die tijdens de avonduren ontstaat duurt de reis een stuk langer dan vanmiddag want bushaltes zijn er niet iedereen die onderweg zijn hand opsteekt kan instappen. Toeterend en remmend gaan we door de menigte. We zijn terug in Sabaneta en nemen met Nelcy plaats midden op straat op een plastic krukje waar een tentje staat met een grote BBQ en het heerlijk ruikt, we krijgen een menukaart en nadat we besteld hebben krijgen we zo’n zelfde krukje voor ons als tafel. We zijn vroeg want het is 19.00u maar straks rond een uurtje of 22.00u dan zit het hier vol. We eten heerlijk en gaan terug naar het appartement, Total loss. Far probeert een wasje te draaien want hun koffers zijn nog niet aangekomen al hadden we bericht dat die van Far afgeleverd was. Dit gebeurd ook nog rond een uur of 22.30u belt de receptie dat Far zijn koffer beneden staat. Die van Rosa komt deze ochtend als het goed is. Het is te hopen want de wasmachine doet niets meer en is niet open te krijgen met het gevolg dat Rosa vandaag alleen en slip heeft die ze aan heeft. Dus moeten we zo even voor haar opzoek naar een setje kleding.

vandaag gaan we naar Medellin Centrum is de planning.

• 05 Augustus 2022 - 22:17

Cees :

Klinkt goed al veel ondernomen blijf genieten en pak elk moment je weet de tijd vliegt. Lekker muziekje bij dit bericht . Nog veel plezier samen

• 05 Augustus 2022 - 22:25

Tommy:

Kunde gij zo goed dansen