Duiken San Andrés - Reisverslag uit San Andrés, Colombia van Claudia Zuidema - WaarBenJij.nu Duiken San Andrés - Reisverslag uit San Andrés, Colombia van Claudia Zuidema - WaarBenJij.nu

Duiken San Andrés

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

18 Augustus 2022 | Colombia, San Andrés

Vandaag gaan Rosa en Farley duiken, ze moeten om 8u bij de duik school hier vlak onder de appartementen aanwezig zijn. Ondertussen doe ik hier rustig aan maak mijn verslagje en ga dan lekker aan het zwembad beneden liggen. Zij worden opgehaald met een speedboot je waar ze met 8 mensen het bootje opgaan, 6 cursisten en 2 instructeurs.

ze maken 2 duiken van zo’n 45 min. Ze hebben voor mij gelukkig wat foto’s en filmpjes gemaakt zodat ik erna kan meegenieten en ik jullie weer mee kan laten genieten.

ze hebben genoten maar geven wel te kennen dat de rode zee veel meer verschillende vissen en veel meer kleur heeft, dus ze zijn een beetje verwend. Maar het duiken op zich was weer een hele ervaring en Rosa weet nu zeker dat ze volgend jaar toch de cursus wil gaan doen tot instructrice in Egypte.

ze zijn om 12 u alweer terug, net als ik even de zon verlaten heb en zit te genieten van een jugo melon bij de bar met uitzicht op de zee. We gaan lekker aan het zwembad zitten, nemen nog een duik en Rosa en ik blijven even uit de zon(Rosa is nl gisteren in de zon in slaap gevallen dus heeft rode rug en billen) Far soy Colombiano, dus blijft in de zon en wil zich niet insmeren. Hier heeft hij even later toch spijt van en dan spreek ik niet over uren maar over een half uurtje, 3 kwartier. Op het strand staan 2 jongens te vissen met een vis draadje om een flesje frisdrank gerold. Ze hebben vangst en maken gelijk korte metten met de vis die ligt vanavond op de bbq denk ik. Rosa blijft beneden bij het zwembad terwijl wij lekker naar boven gaan op het balkon in de schommelstoel een dutje te gaan doen. We zijn tenslotte hier om uit te rusten van alle geweldige indrukken die we opgedaan hebben in het mooie Medellin waar, Far en ik in ieder geval helemaal verliefd op zijn geworden. Waarschijnlijk ook wel grotendeels door onze lieve familie, maar het is er ook echt prachtig. Dat wil niet zeggen dat we het hier niet mooi vinden, want het is hier echt wel prachtig maar zijn niet echt verliefd op dit eiland. De mensen zijn hier wat stugger en eigenlijk geven ze aan dat ze niet zo van Colombianen houden, hier wonen vooral veel Creolen. Als Rosa boven komt geeft ze aan niet lekker te zijn en duikt in bed, oeps de volgende. Na een paar uur slapen wordt ze wakker en komt het er van alle kanten uit. Ze is echt super beroerd. Ze wil niets eten, maar probeerde een beetje te drinken en verder slaapt ze veel. Dat herken ik wel van een paar dagen terug.

‘Far tovert daarom voor ons een lekker maaltijd op tafel en we genieten gewoon heerlijk van het uitzicht en de muziek van beneden. Ik hoop dat ze morgen weer wat fitter is.


  • 18 Augustus 2022 - 19:35

    Cees :

    Hoop dat Rosa snel opknapt en jullie toch nog enkele dagen kunnen genieten.

Tags: #Duiken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Ik wil jullie meenemen naar onze langgewenste reis naar Colombia.

Actief sinds 28 Juli 2022
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 3788

Voorgaande reizen:

02 Augustus 1972 - 24 Augustus 2022

Colombia 2022

Landen bezocht: